Mercati e Competitività

Fondata nel 2004 da Riccardo Varaldo e Giampiero Lugli, è la rivista scientifica dell’Associazione. Ha periodicità trimestrale con quattro uscite all’anno, a cui si aggiunge un numero monografico, che ospita una selezione dei papers più interessanti presentati al Convegno Annuale della Società Italiana Marketing.

Numero 2, 2017 (in uscita)

Numero 2/2017 (in uscita)

 

Editorial

Tonino Pencarelli Marketing in an experiential perspective: Toward the “Experience Logic”

 

Focus section  – SIM Conference 2016 

Marcello Sansone, Roberto Bruni, Annarita Colamatteo, Maria Anna Pagnanelli Dynamic capabilities in retailers’ marketing strategies: Defining an analysis model

(Edited by) Marcello Sansone, Roberto Bruni, Annarita Colamatteo, Maria Anna Pagnanelli SIM Talk 2016: Retail – Consumptions – Digital

 

Articles

Patrizia De Luca, Gabriella Schoier, Alice Vessio Cause-Related Marketing and Trust: Empirical Evidence on Pinkwashing

Vittoria Marino, Letizia Lo Presti Towards an online approach to university public engagement: An exploratory analysis of website content

Francesca De Canio, Marco Ieva, Cristina Ziliani Beyond the “mobile versus PC” dichotomy: Profiling online shoppers based on device usage

Michela C. Mason, Andrea Moretti, Francesco Raggiotto Service Quality, Behavioural Intentions and Lipstick effect. Evidence from a Masstige context

Umberto Martini, Federica Buffa The links between territorial marketing, regional sustainability policies and the brand positioning of a small firm: An analysis of best practice in the dairy sector

 

Book Reviews

Gennaro Iasevoli

 

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