Mercati e Competitività

Fondata nel 2004 da Riccardo Varaldo e Giampiero Lugli, è la rivista scientifica dell’Associazione. Ha periodicità trimestrale con quattro uscite all’anno, a cui si aggiunge un numero monografico, che ospita una selezione dei papers più interessanti presentati al Convegno Annuale della Società Italiana Marketing.

Numero 4, 2016

Numero 4/2016

 

Editorial

Chiara Mauri "Place branding: A cross-road between academics of many disciplines and practitioners. Call for “A” articles written by marketing academicians!"

 

Focus section – Brandind in the digital era

Maria Vernuccio, Tiziano Vescovi Introduction. Branding in the digital era

Agostino Vollero, Daniele Dalli, Alfonso Siano "Brand negotiation and brand management. An Actor-Network Theory perspective"

Matteo Corciolani, Giacomo Gistri, Stefano Pace "Exploring the palm oil crisis through the lens of different social media: An analysis of Facebook, YouTube, and Twitter contents"

Riccardo Rialti, Lamberto Zollo, Alessandro Caliandro, Cristiano Ciappei "Social media strategies to protect brand image and corporate reputation in the digital era: A digital investigation of the Eni vs. Report case Alessandra Mazzei, Alfonsa Butera Brand consistent behavior of employees on social media: The role of social media governance and policies"

 

Articles

Chiara Cantù, Alessandra Tzannis "The service innovation in healthcare network"

Bernardo Bertoldi, Chiara Giachino, Alberto Pastore "Strategic pricing management in the omnichannel era"

Francesca Ceruti, Alice Mazzucchelli, Angelo Di Gregorio "E-commerce or S-commerce? A managerial perspective on website design features"

 

Book Reviews

Gennaro Iasevoli

Sede Legale
Facoltà di Economia, Università degli Studi di Parma
Via J.F.Kennedy 6, 43100 Parma
C.F. 93053280504 - P.I. 01718720509

Sede Organizzativa
Sapienza, Università di Roma Via Salaria 113, 00198

© Copyright Società Italiana Marketing 2016

Credits Cone - Powered by